Image Alt

ÁSZF

A meatology.hu webáruház Általános Szerződési Feltételei.

  1. Általános tájékoztatás
  • Az ÁSZF hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Grill-Meatology Kft., mint vállalkozás (továbbiakban: Vállalkozás) tulajdonában és üzemeltetésében álló https://meatology.hu honlapon keresztül történő vásárlói megrendelésre, vásárlásra, elektronikus szerződésre vonatkoznak. Jelen ÁSZF hatálya Magyarország területén kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Vállalkozás és a vevő (továbbiakban: Vevő) között elektronikusan jön létre.

  • Jogforrások:

 

  • évi CLV. törvény – A fogyasztóvédelemről
  • évi CVIII. törvény – Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • évi V. törvény – A Polgári Törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet – A fogyasztó és a vállalkozás között szerződés részletes szabályairól

 

  • Szolgáltatói nyilatkozatok:

A szerződés a megrendelési folyamattal, ráutaló magatartással jön létre, így nem minősül írásbeli szerződésnek. A jelen általános szerződési feltételek alapján létrejött szerződéseket (megrendeléseket) a Vállalkozás nem iktatja, azok egyedileg utólag nem hozzáférhetőek.

A szerződés nyelve a magyar.

A Vállalkozás megteszi az általánosan elérhető és általánosan alkalmazott műszaki védelmi intézkedéseket. A Vállalkozás által igénybe vett hardver- és szoftvereszközök biztonságosan képesek együttműködni az általa elérhetővé tett elektronikus kereskedelmi ügyletek kapcsán létrejövő digitális adattartalmakkal.

  1. Vállalkozás adatai:

Név: GRILL-MEATOLOGY Korlátolt Felelősségű Társaság
Cím: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15. B. ép. fszt.
Bankszámlaszám: 11100104-10431674-01000003
Képviselő: Pataky Aliz Judit ügyvezető
Adószám: HU-25760921-2-42
Engedély száma: PE-06/ÉÁO2/00334-3/2020

Kamarai tagság: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-287685, Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Panaszkezelés helye:
Cím: 1095 Budapest, Ipar utca 5 (Down Town Irodaház)

E-mail: info@meatologybudapest.hu
Tel.: +36306050970
Nyitva tartás: Hétfő-Péntek: 8:00 – 16:00

A tárhely-szolgáltató adatai: DiMa.hu Kft. Honlap elérhetősége: www.dima.hu; Címe: 4032 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. épület 3. emelet 10. ajtó; Telefon: +36-52-322-121; e-mail: info@dima.hu

  1. Általános tudnivalók
  • Megrendelés létrejötte: A webáruház (továbbiakban: Webáruház) az interneten a https://meatologybudapest.hu URL alatt található. Az ÁSZF szerinti szerződés a Webáruházban a megrendelés visszaigazolásával jön létre. A Webáruházban történő megrendeléshez nem szükséges regisztrálni, ugyanakkor a szerződés létrejöttéhez és teljesítéséhez a Vállalkozás köteles a Vevőtől elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító-, valamint a szállításhoz szükséges adatokat.

 

  • Árazás, hibás ár esete: Az árak minden esetben a forintban fizetendő (bruttó), ÁFA-val növelt értékkel kerülnek feltüntetésre. Amennyiben a Vállalkozás minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő – példaképpen 0 Ft-os vagy 1 Ft-os – árra, akkor a Vállalkozás nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást. A visszaigazolt helyes ár ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés.

 

Ilyen mértékű hibás ár esetén a jogszabályok szerinti feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:98. § alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ezáltal a szerződés – ilyen esetben – a felek között a feltüntetett hibás áron nem jön létre.

 

  • Akciós árak: Ha akciós ár kerül bevezetésre, akkor a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja a Vevőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

  • Magatartási kódex: Nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
  1. A vásárlás menete
  • Regisztráció, Termékek kiválasztása: A Vevőnek lehetősége van a Webáruházban regisztrálni. Ez a Weboldalon nyújtott szolgáltatások igénybevételének nem feltétele, ugyanakkor a rendelési folyamatot egyszerűsíti.

A Vevő a megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a „Rendelés” oldalt, illetve az onnan elérhető további aloldalakat böngészve. A „Kosárba teszem” gomb Vevő általi megnyomása után a termék a Webáruház felületén, a jobb felső sarokban látható kosárba („Rendelésem”) kerülnek.

A termékek böngészésének a befejeztével, a Vevő a kosár ikonra, vagy a kurzornak a kosár ikonra vitelét követően lenyíló ablakban a „Megnézem” feliratú gombra történő kattintása után a rendszer a kosárba helyezett termékeket összesítő oldalra (továbbiakban: Kosár) ugrik, ahol a Kosár tartalma szerkeszthető, abból tételek törölhetőek, illetve ahol a Kosár frissíthető.

A Vevő akár a Kosár oldalon a „Tovább a megrendelés leadásához” gombra kattintva, akár a kurzornak a jobb felső sarokban lévő kosár ikonra vitelét követően lenyíló ablakban a „Főúr, fizetek!” gombra kattintva a fizetés oldalra ugrik. Itt a Vevő megadhatja a szállítási, számlázási és fizetési adatokat. Ha a Vevő korábban regisztrált és a belépett a fiókjába, akkor a regisztráció során megadott adatokkal a rendszer a megfelelő mezőket automatikusan kitölti.

Az itt található „Megjegyzés” rovat kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a Vevőnek lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeit, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban.

  • Adatok megadása, véglegesítés: A megrendelés folyamán megadott adatok hibáinak javítására a „Rendelés leadása” gomb megnyomása előtt még ismételt lehetősége van a Vevőnek. A Kosár tartalma a „Rendelés leadása” gomb megnyomása előtt bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

A megrendelés folyamata a „Rendelés leadása” gombbal zárul, ahol a Vevőnek lehetősége van egyeztetni az adatokat, valamint a jelen ÁSZF elfogadásával elküldeni a megrendelését. A megrendeléssel a Vevő kötelező érvényű ajánlatot tesz, és tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

  • Visszaigazolás: A megrendelésről 48 órán belül a Vevő elektronikus formában (e-mail-ben) kap visszaigazolást. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, a Vállalkozás nevét, üzleti adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat, továbbá a Vevő által megadott – számlázáshoz és szállításhoz szükséges – adatokat. A visszaigazolás létrehozza a szerződést az abban feltüntetett feltételekkel.

A szerződés a termék megrendelésével és a Vállalkozás általi elfogadás visszaigazolásával jön létre.

  • Adatbeviteli hibák javításának lehetősége: Vevőnek a megrendelés során lehetősége van az adatbeviteli hibákat javíthatja, valamint a rendelés során kosárba tett termékek mennyiségét a kosár tartalmának megtekintése során módosíthatja. A Vevő ebben az esetben a „Mennyiség” oszlopban található mezőbe szükséges beírni a termékre vonatkozó helyes rendelés darabszámot. Amennyiben a Vevő a kosárból törölni szeretné a terméket, akkor az „X” gombra kattintva megteheti azt.

 

  • Hibás adatbevitel következményei: A Vállalkozást a Vevő által tévesen illetve pontatlanul megadott adatokra visszavezethető, hibásnak tűnő teljesítésért, szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

  • Ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte: A Vevő az elektronikus úton történő megrendelés elküldésével kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére. Vevő tudatában van annak, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

A Vállalkozás ezt követően egy elektronikus e-mail útján megerősíti, hogy a Vevő rendelését a vállalkozó megkapta ez azonban nem jelenti a Vevő ajánlatának elfogadását.

A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, ha a Vállalkozás megerősíti a rendelés elfogadását. Amennyiben a Vevő az ajánlat elfogadásának a megerősítő visszaigazolást 48 órán belül nem kapja meg, abban az esetben a Vállalkozás mentesül az ajánlati kötöttség alól.

  • Felelősség az online kommunikációért: A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a Vállalkozáshoz vagy a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a Vállalkozást semmilyen felelősség akkor, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vevőhöz, mert hibás e-mail címet adott meg, az e-mail fiókjának tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető, illetve egyéb, a Vevőnek felróható tévedés, elírás, hiba stb. miatt.

 

  • Megrendelés teljesítésének átmeneti korlátozottsága: Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve valamely okból átmenetileg nem teljesíthető, úgy a Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy nem igazolja vissza a megrendelést. Ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vevő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a Vállalkozás haladéktalanul gondoskodik.
  1. Fizetés, a szerződés teljesítése
  • Bruttó ár feltüntetése: A Vállalkozás minden árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFA-t. A szállítási költségről – amennyiben ilyen költség az adott rendelés kapcsán felmerül – a Vevő a végleges megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg fogad el.

 

  • Szállítási díj: Ha a Vállalkozás a megrendelt termékek kiszállításáért külön díjat számol fel, akkor arról a Webáruházban, a rendelési folyamat során, a megrendelés elküldését megelőzően tájékoztatja a Vevőt.

  • Fizetési módok: A megrendelési folyamat során a Vevő választhat a megjelenő fizetési módok közül. A választható fizetési módok: utánvéttel történő készpénzes fizetés- illetve utánvéttel történő bankkártyás fizetés a házhoz szállítást teljesítő futárának fizetve, banki előre utalás és bankkártyás fizetés a webshopban.
  • Bankkártyás fizetés biztonságos felületen: Online bankkártyás fizetés a OTP BANK ZRT – OTP Simple fizetési felületén.A Felhasználó/Vevő tudomásul veszi, hogy a Grill Meatology Kft. (A Szolgáltató székhelye:1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15. B. ép. fszt) adatkezelő által a(z) https://meatology.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:

    – Számlázáshoz szükséges adatok:
    vezetéknév, keresztnév, irányítószám, cím, város, email cím, telefonszám

    – Szállításhoz szükséges adatok:
    vezetéknév, keresztnév, irányítószám, cím, város

    Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
    http://simplepay.hu/vasarlo-aff

  • Kiszállítás menete: Ha a futár nem talál senkit a címen, a Vevő által megadott telefonszámon megkísérel vele kapcsolatba lépni. Ha a megadott telefonszámon a kapcsolatfelvétel sikertelen, akkor ez a Vevő felelősségére esik. A megrendelés teljesítésének ilyen okból történő késedelméért, vagy esetleges meghiúsulásáért Vállalkozást felelősség nem terheli.

A Vállalkozásnak nem áll módjában külföldi címre teljesíteni a megrendelést.

  • Alkoholos italok rendelése: Ha a Vevő a megrendelési folyamat során alkoholtartalmú italt is rendel és a kézbesítés során a Vállalkozás termék átadásával megbízott képviselőjében kétség merül fel azzal kapcsolatban, hogy a Vevő nem töltötte be a 18. életévét, akkor jogosult a Vevőt felhívni az életkorának hitelt érdemlő igazolására (pl.: megkérve a Vevőt a személyazonosító okmánya bemutatására). Amennyiben a Vevő ezt megtagadja, vagy ennek során fény derül arra, hogy nem töltötte be a 18. életévét, úgy a Vállalkozás jogosult a teljesítést az alkoholtartalmú ital vonatkozásában megtagadni. A Vevő felelőssége, hogy ha a 18. életévét nem töltötte be, akkor a megrendelésében alkoholtartalmú ital ne szerepeljen. Az alkoholos ital átadásának fenti okból történő elmaradása esetén a Vevő kártérítésre vagy visszatérítésre nem jogosult.

 

  • A teljesítés várható ideje: A Vállalkozás 24 órán belül kézbesíti a terméket a Vevőnek.

 

  • Számlázás: Vevő a számlát Vállalkozás döntésétől függően vagy elektronikus úton, vagy papír alapon kapja meg. Amennyiben Szolgáltató elektronikus számlát bocsátott ki, és a Vevő papír alapú számlát szeretne, úgy ez irányú igényét külön jelezni kell a Vállalkozás felé. Az elektronikus számlát Vevő bármely – PDF formátumot kezelni képes – ingyenes programmal meg tudja nyitni.
  1. Szerzői jogi nyilatkozat
  • Szerzői művek: A Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján fennálló valamennyi szerzői jogukat fenntartja a weboldal üzemeltetője és az oldal tartalmának létrehozásában közreműködők (a továbbiakban együtt, mint: Szerzők).

A https://meatology.hu honlapon megjelenő minden tartalom, így a tájékoztatók, leírások, cikkek, a képek, a honlap grafikája vagy bármely más egyéni, eredeti megoldás szerzői műnek (a továbbiakban: „mű”) minősül és a fenti törvényben megfogalmazott szerzői jogi oltalom alatt áll.

  • Felhasználási engedély: Eltérő rendelkezés hiányában tilos a művek bármely technikai módszerrel, bármilyen típusú adathordozóra történő többszörözése, átdolgozása, terjesztése, nyilvánossághoz közvetítése vagy más módon történő felhasználása a Szerzők előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.

Ez a tilalom nem érinti a szabad felhasználási eseteket, amelyekre azonban kizárólag a törvényben meghatározott felhasználói kör részére, illetve a törvényben meghatározott célból és mértékben van lehetőség.

  1. Panaszkezelés szabályai
  • Panaszbejelentés joga: A Vevő, mint fogyasztó a Vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.

 

  • Panaszok kivizsgálása, válaszadás: A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát:
  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
  • Egyedi azonosító alkalmazása: A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
  1. Békéltető testület eljárása
  • Békéltető testületek: A Vevőnek esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni. A területileg illetékes békéltető testületek elérhetőségei:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Panasza esetén lehetősége van Vevőnek a lakhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségeit az alábbiakban találhatja meg:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
  • A testület eljárása: A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti,
    • a termék minőségével,
    • a termék biztonságosságával,
    • a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
    • a szolgáltatás minőségével,
    • a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

  • Illetékesség: Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó jogszerűen kérheti, hogy általa megjelölt más békéltető testület legyen illetékes.

A békéltető testület eljárásának fogyasztó kérelmére történő megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

  • Kérelem benyújtása: A fogyasztó a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az általánostól eltérő illetékességet kíván alkalmazni, akkor az annak megfelelő illetékességű a békéltető testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát, hogy a vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítvány,
  8. a fogyasztó aláírását.
  9. A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előzetes szükséges egyeztetés megkísérléséről.

 

  • Online vitarendezési platform: A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

  • Fogyasztóvédelmi panasz: A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz is: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
  1. Elállási jog
  • Elállás: A Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Vevő jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

 

  • Elállásra jogosultak: Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vevőket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

  • Elállási korlátozás: A Vevő nem gyakorolhatja az elállási jogát:
  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belüli határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. a Vevő által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékeken kívül – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Vevő kifejezett kérésére keresi fel a Vevőt sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

A Vállalkozás által forgalmazott ételek, menük a fenti, elállási korlátozással érintett termékkörbe tartoznak, így azokra vonatkozóan a Vevőt az elállás joga nem illeti meg.

  • Határidő: Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi, termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket. A Vevő a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

  • Nyilatkozat címzettje: Ha Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (személyesen, postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 1095 Budapest, Ipar utca 5 (Down Town Irodaház), info@meatologybudapest.hu. A Vevő alkalmazhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, de nyilatkozatát megteheti ettől eltérő módon, telefonon, vagy személyesen is.

Vevőnek írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Vállalkozást a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

  1. Az elállás joghatásai
  • Visszatérítés: Ha a Vevő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vállalkozó köteles visszatéríteni a Vevő által esetlegesen teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevp a Vállalkozás által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) Utánvéttel történő fizetési mód választása esetén ilyen visszatérítési kötelezettség a Vállalkozást nem terheli.

Vállalkozás a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

  • Visszaküldési kötelezettség: Elállás esetén a Vevő köteles a Vállalkozás számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a 1095 Budapest, Ipar utca 5 (Down Town Irodaház) alatti üzletébe visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a Vevő elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. A visszatérítést a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  1. Szavatosságokról szóló mintatájékoztató

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján Vállalkozás az alábbiakban teszi megismerhetővé a Vevők számára a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztatót:

11.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vevő valamely termék/szolgáltatás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló a kellékszavatossági igényét?

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a vállalkozás felhívja a Vevő figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti a vásárló a kellékszavatossági igényét?

A Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót a termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló a termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Vállalkozás felhívja a Vevő figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.3. Jótállás

Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a Vállalkozás jótállásra köteles.

A vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Vállalkozás felhívja a Vevő figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. Záró rendelkezések
  • Részleges érvénytelenség: Jelen Általános Szerződési Feltételek egyes pontjainak esetleges érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, ott a vonatkozó jogszabályi rendelkezések lépnek hatályba az esetlegesen érvénytelen pontok helyett. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell értelmezni, hogy az a Vállalkozás és a Vevő eredeti akaratát leginkább tükrözze.

 

  • Egyoldalú módosítás: A Vállalkozás jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház Vevő általi első használata alkalmával válnak hatályossá Vevővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

 

  • Szerződés teljessége: Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Vállalkozás és a Vevő között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakul szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a Webáruházban elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Vállalkozás és Vevő közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.

 

Kelt: Budapest, 2020. május 22.

Szállítás és rendelés:

A Meatology dobozok online, házhozszállítással rendelhetőek meg. Jelenleg Budapest belterületén vállaljuk ételeink kiszállítását.

Rendelések leadása és szállítási határidők:

A 14 óráig leadott rendeléseket 48 órán belül szállítjuk ki.
A 14 óra után leadott rendeléseket 72 órán belül szállítjuk ki.

A kiszállítás folyamatosan történik hétfőtől szombatig 9 és 19 óra között, várható idejéről kollégáink emailben értesítik Önöket.

Kérjük szépen az elérhetőségi adatok pontos magadását!

Szállítási díjaink:
10 000 Ft értékű rendelés alatt: 1500 Ft
10 001 Ft - 15 000 Ft között: 1000 Ft
15 001 Ft - 20 000 Ft között: 500 Ft
20 000 Ft felett ingyenes

Személyes átvétel (ÚJ): A rendelést követő 2. munkanaptól Budapesten:
- Ipar u. 5., 09:00-16:00 között

ÉTTERMEK / RESTAURANTS